Saturday, July 17, 2010

Tarabas.. ~

Tiga , empat hari ni asyik melayan cerita ‘ the cave of the golden rose’ aje kejer. Ingat zaman budak-budak dulu, selalu memonteng terawih coz nak tengok cerita ni. mak pula bising la bila 4 orang anak perempuan dia tak pergi terawih semata-mata tengok cerita nih.

Zaman kecik-kecik dulu pemikiran lain sikir, seronok tengok cerita ni sebab ada banyak benda menarik. Ada ahli sihir baik yang boleh bertukar menjadi angsa yang cantik, boleh tengok cendawan bercakap, batu bercakap, tu pun dah jadi benda yang sangat-sangat menarik.

Tapi bila hambir 15 tahun berlalu, baru lah aku faham betol-betol bila tengok cerita ni. besh giler-giler. Aku pun pelik bila tengok cerita ni, antara hero dalam cite ni, romualdo and tarabas, aku boleh jatuh suka kat tarabas terok-terok. Sedangkan tarabas adalah ahli sihir. Romualdo pula, punya lah pegang watak sebaik-baik manusia.

Yang penting, aku suka Tarabas!

Nota Hati: I really miss u DEAR!

1 comment:

Sapika! said...

ini adalah belog zaman aku muda2 dulu..hahhaha... sekarang aku dah berpindah rumah da..lallala