Saturday, May 8, 2010

Cemburu itu Senaman Hati untuk Kesegaran Cinta~


Bilakah masanya kamoo-kamoo semua mengalami cemburu yang melampau terhadap ‘chenta’ kamo??

Saat berjauhan?

Ketika ‘dia’ jadi perhatian uda-uda dan dara-dara?

Sewaktu dia dapat kerja?

Sewaktu dia naik pangkat dan ramai peminat?

Atau sewaktu ‘dia’ berubah dari segi penampilan imej?

Atau sewaktu ‘dia’ mula tak peduli akan kamo?



Ini jenis-jenis cemburu yang aku ada 0k~


Aku cemburu bila aku kol ‘dia’ pukul 3 pagi tapi ..panggilan ‘waiting’~!

Aku cemburu bila, kawan lelaki yang paling rapat dengan aku dah mula ada awek~ ehhe~

Aku cemburu bila abang aku nak kawen dulu~ ghee..

Aku cemburu bila ‘dia’ ada perempuan simpanan” hahahhaha.

Aku cemburu bila ‘dia’ beli baju untuk die sorang jer~lalallala.



Apa-apa pun, Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud:
“Cemburu itu ada yang disukai Allah dan ada yang dibenci-Nya. Yang disukai-Nya ialah cemburu di dalam keraguan dan yang dibenci-Nya ialah cemburu yang tidak dalam keraguan.” (Hadis riwayat Abu Daud).


Cemburu dalam keraguan bermaksud : Hanya menyangka dan masih percaya kebaikan pada pasangannya. Cemburu yang tidak dalam keraguan pula bermaksud tuduhan melulu tanpa fakta~



...........

.........

.......

.....



..






......


..

























Saye sangat cemburu dengan orang ini, sebab dia sangat kacak...! ( Lari tajuk plak..!)


Nota Kaki: Pernah ker aku cemburu?? ekekkeke~


Agak-agak kalau aku cemburu...orang tu KESAH tak?? wwuhuuu~

3 comments:

1Shope4u said...

uish ltk pic sensored skmo..ni mst kes cabul ketam ni..haha

Aku Hanyalah Semut Merah said...

ehehehhe..biasa la tu come lote..ekekekke! ketam telah buat mata saye merah2..lalallala

1Shope4u said...

haha..mce2 la mek~~