Saturday, April 17, 2010

Mr.Teddy dan Kasut Ulat Gonggok~

Genap seminggu aku duk sorang-sorang. Rumate aku semua duk berdansa di kampung halaman masing-masing. Terpaksa lah aku duk sorang-sorang dalam bilik ini. Kalau tidak kerana projek VRS 104, dah lama aku balik kampung. Oleh kerana terpaksa siapkan projek ni, terpaksa lah aku duk sorang-sorang. Walau bagaimanapun, siap jugak projek ni. Walau macam-macam terpaksa aku tempuhi, siap jugak.

Bunyi macam susah je nak buat, sebenarnya tak susah pun. Biasa lah, aku dan ahli group aku semuanya hebat melukis dan mewarna. tapi..hebat ker??

Step 1: menconteng sesuka hati jer.. tak payah nak berhati-hati . makin berhati-hati makin tak jadi lak.



Step 2: Semangat betol si semut merah menconteng..ekekekke~




Tapi aku usung kanvas ni masuk bilik aku, aku touch-up sikit-sikit.
Dan inilah hasilnye bila hampir siap..

Bila dah siap, aku dedikasikan karya ni untuk Mr. Teddy aku. Kerana dialah yang setia menemani aku selama seminggu ni.



Bila semua dah ciap semua projek, aku rasa lega sangat-sangat. Tetiba jer aku jadi rajin lebih, dah la duk sorang-sorang, makin senang la kerja aku nak mengemas, aku mencuci pakaian( erk..bukan ker tu memang kejer wajib aku setiap hari??), aku lap tingkap, dan yang paling penting aku cuci semua kasut-kasut aku.

Inilah kasut-kasut yang aku cuci hari ini, erm..Tapi, aku ada dua jer kaki ok! Saya bukan ulat gonggok ok, saya cuma SEMUT MERAH!


NOTA KAKI: Aku rajin lebih,coz rumate aku dah nak balik cni and aku isau dia berleter lebih, huahuahau. Buat kasut-kasutku yang belum aku cuci, tgu turn minggu depan ok~

3 comments:

Anonymous said...

besi bersulam kaca
stelah d amati,,,mmerhati,,,perhati dgan berhati hati,,,
stelah d amati,,,mmerhati,,,perhati dgan berhati hati,,,
baca,,,membaca,,,dbaca,,,terbaca wlpn xdsgaja,
...akhirnya,,,
rasa sdih bcampur haru,,,suka bcmpur ceria...
apabila mmbaca sgala leteran atupn nukilan sisemut merah,,,
kesimpulannya,,,,sedap...
pandai mngarang noooo...
ibarat gulai...campur garam,asam,ikan,dan santan,,,ltak bwah api...tp akhirnya sdap dnikmati...
cayala saye....

besi bersulam kaca said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Aku Hanyalah Semut Merah said...

ekeke.. gulai pon gulai lah..
makasih 'besi bersulam kaca'