Saturday, April 10, 2010

SEMUT MERAH DAM MEGGI KEMBANG-NYA

Sunyi n sepi giler-giler ari ni, semut api dan semut kuning yang merangkap roommate aku telah berangkat pulang ke kampung mereka masing-masing. Sorang kat Pasir Mas and sorang lagi kat Kuala Krai. So, tinggallah aku sorang-sorang kat ‘tempat’ ini, yang diberi nama Negeri di dalam taman.

Bila duk sorang-sorang, tetiba mengidam nak makan KFC, mahu..tapi malas untuk pergi membelinya, maka semut merah pon berbuatlaah permintaan kepada pegawai istana nya. Namun permintaan itu hanya dipandang enteng! Sangat kuciwalah perasaan sang Semut Merah. Mengangis lah ia sambil golek-golek seorang diri.

Mahu tapi malas, telah menyebabkan Semut Merah hanya makan meggi special sahaja. Iaitu meggi bengkak!

Semasa Semut Kuning mahu pulang ke kampung nya di Pasir Mas, beliau telah tertinggal baju sejuk yang ingin dipakai dalam bas. Beliau tertinggal kat tempat parkir kenderaan, so terpaksa lah Semut Merah korbankan masa tidonye tolong mengambil baju sejuk itu n menyimpannya dalam bilik.

Semasa otw nak mengambil baju itu, yang dapat dilihat..hanyalah ini:


Rasa macam boleh golek-golek jer kat tempat ni, pasangan kupu-kupu dan rama-rama pun xder langsung malam ni. Sungguh-sungguh pelik and ajaib.

Ni pulak kat kafe , sedih dan sadis sekali..

Tetiba terasa nak cucuk air, tengok-tengok syiling ada Rm 1.20 jer, tak cukup lagi sekupang! Geram betol.. tapi..nasib baik tak ada orang kat kafe tu. Kalau tak, confirm semut merah akan malu lima kupang!

~erm..dunia Semut Merah agak sepi hari ni, ‘ I’m so alone’ !

Nota Kaki: Semut Merah Vs Maggi Special "Maggi Kembang ".

No comments: